Studerende og elever.

Velkommen som studerende i Østbyens Børnehuse

I Østbyens børnehuse er vi glade for at byde dig velkommen og glæder os til at lære dig at kende. Vi er altid glade for at modtage nye kollegaer og ser frem til et godt og konstruktivt samarbejde.

Du kan læse om institutionen ved at klikke rundt på hjemmesiden. Vi er ca. 110 ansatte og 350 børn fordelt på vores 5 afdelinger. De enkelte afdelinger har deres eget særpræg. Fælles for os alle er, at vi vægter høj faglighed og et sprogstimulerende læringsmiljø, som tilgodeser det enkelte barns udvikling og trivsel.

• En stor og engageret arbejdsplads med mange dygtige og fagligt kompetente kollegaer.
  • Plads til læring og refleksion.
  • Individuel vejledning.
  • Inddragelse i udviklingsarbejde - hvor det giver mening.
  • En bred vifte af arbejdsopgaver.
  • En masse glade og dejlige børn.

Vi forventer af dig:

• At du møder børn og voksne med respekt.
  • Deltager aktivt i alle aspekter af arbejdet - pædagogisk og praktisk.
  • At du forholder dig reflektorisk og undrende til praksis - og gør opmærksom på dette.
  • Overholder aftaler og er loyal.
  • Er fleksibel og indstillet på at give en ekstra hånd, hvis det er nødvendigt.
  • Møder (og er klar til arbejdet) til tiden og aftaler fridage / ferie i god tid.
  • Udviser initiativ og deltager aktivt i dagligdagen omkring børn og kollegaer.
  • Er ansvarlig i forhold til møder og deadlines i forhold til skolen, og giver vejleder besked i god tid.

Vejledning:

Østbyens børnehuse ser vejledning som en naturlig del af dit praktiskforløb, hvor der her er mulighed for at reflektere over praksis sammen med din vejleder. Det er også en mulighed at have en vejledningsgang med Østbyens ressourcepersoner eller ledelse, hvis det har relevans.